top of page

داستان‌هایی از شادی‌ها و غم‌های زنان


#آبرَشک مجموعه‌داستانی‌ست از #شهرهیوسفی در ۱۸۶ صفحه و به قطع رقعی که #نشرمهری_لندن آن را به‌تازگی چاپ و منتشر کرده است. این کتاب شامل یک داستان بلند و دوازده داستان کوتاه است که در میان این دوازده داستان تعدادی فلش‌فیکشن هم دیده می‌شود. موضوع زنان، قدرت‌ها و توانایی‌هایشان، حرمان‌ها و انتقام‌گیری‌‌هایشان موضوع بیشتر داستان‌هاست. نثر به‌هنجار و به‌قاعده و لحن‌آفرینی از جمله حسن‌های این مجموعه‌داستان است و دیگر فضاسازی‌های شگفت و تصویرپردازی‌هایی عمیق که چون فیلمی سینمایی است. مثل پاراگراف زیر.

بیرون اتاقک صبح شده بود و نور نرم آفتاب صورت او را نوازش کرد. قطار ایستاد و ناری‌گل به‌سمتش حرکت کرد. آستین‌های کت آل‌آقا مثل دست‌های مترسکی روی چوب‌دستی‌اش بالای گور، در نسیم خنک صبحگاه تکان می‌خورد و انگار داشت با ناری‌گل خداحافظی می‌کرد. دو بچه در قسمت راننده از پنجره برای مترسک دست تکان می‌دادند. (داستان ننه‌مترسک، ص ۱۳۲)

مجموعه‌داستان #آب_رَشک برای خوانندگانی که به داستان با موضوع زنان علاقه‌مندند، بی‌شک خواندنی خواهد بود.

همچنین یادکردنی‌ست که از #شهرهیوسفی تاکنون یک‌صد عنوان کتاب در عرصه‌ی ادبیات کودک چاپ و منتشر شده است. همچنین در کارنامه‌ی او یک کتاب تألیفی درباره‌ی فروغ فرخ‌زاد با نام #سخناززندگینقرهایآوازیست، همراه چند دفتر مشترک شعر، و تصویرگری یک‌دو مجموعه‌شعر کودک نیز دیده می‌شود. شهره یوسفی سال‌هاست که در مقام ویراستار هم فعالیت دارد. از جمله ویرایش مجموعه‌ی چندین مجلدی بازآفرینی‌ قصه‌های شاهنامه به قلم #محمدرضایوسفی که انتشارات #خانه_ادبیات آن را چاپ و منتشر کرده است. کتاب آب‌رَشک نخستین کتاب شهره یوسفی در عرصه‌ی داستان بزرگ‌سال است.

این کتاب و تمام کتاب‌های نشر مهری تا فروردین ماه با سی درصد تخفیف عرضه می‌شود. می‌توانید از طریق زیر سفارش‌های خود را ثبت کنید.

برای خرید در داخل ایران آدرس پستی کامل و یک شماره تماس به ایمیل (sales@mehripublication.com) ارسال کنید. یا فرم زیر را پر کنید.


32 views0 comments
bottom of page